Kesälukemista

heinäkuuta 11, 2014

Mikä onkaan parempaa kuin maata rannalla, syödä välillä mansikoita tai jäätelöä ja lukea kirjaa. Tai käpertyä viltin alle, kuunnella sateen ropinaa, hörppiä vähän lämmintä teetä ja aloittaa uuden kirjan lukeminen.

Kirjanörtti, lukutoukka tai ihan vaan Kiia. Rakkaalla lapsella on monta nimeä ja noi kaksi ensimmäistä kuvaa mua todella hyvin. Kirjat on mulle pieni pakopaikka arjesta, päivän rentoutumishetki jolloin ei tarvitse keskittyä mihinkään muuhun. Mä luen koko ajan, ainakin vähintään yhden kappaleen tai joskus kirjan päivässä. Nyt kun mä olen työkseni siivoomassa kirjastoa tulee siellä vietettyä aika paljon aikaa. Mun silmiin pomppaa koko ajan uusia ja kiinnostavia kirjoja joita mun tekisi mieli lainata. Oon tässä lähiaikoina lukenut paljon hyviä kirjoja joita halusin tulla vinkkailemaan teille.

Nopeaa ja kevyttä lukemista:

Jennifer E. Smith - Tilastollinen todennäköisyys kohdata se ainoa oikea
Jay Asher & Carolyn Mackler - Sinä ja minä sitten joskus
Sophie Kinsella - Soitellaan, soitellaan!
Pia Heikkilä - Operaatio Lipstick
Sari Luhtanen - Murusia

kirja3


Kirjasarjoja:

George R. R. Martin - Game of thrones
Suzanne Collins - Nälkäpeli
Lauren Oliver - Delirium

kirja


Sekalaista:

Kathryn Stockett - Piiat
Vikas Swarup - Nuoren naisen koetukset
John Boyne - Poika raidallisessa pyjamassa
Khaled Hosseini - Tuhat loistavaa aurinkoa

kirja2

Jos teillä on jotain ehdottomia lemppareita niin kommentoikaa! Aina on kiva saada uutta luettavaa. :-)

You Might Also Like

12 kommenttia

  1. Scott Lynchin Locke Lamoran valheet, ehdottomasti! Kirjassa on jotain samaa Game of Thronesin kanssa, mutta se on ehkä hitusen kevyempi ja hauskempi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi jes kiitos! GoT on mun lemppari joten toi kirja menee varmasti lukulistalle :-)

      Poista
  2. Torey haydenin kirjat on todella mielenkiintoisia, suosikkeja mulle oli nukketyttö ja tiikeri lapsi :--)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo niitä oon lukenut muutaman ja ne on kyllä tosi mielenkiintoisia! :-)

      Poista
  3. Aah, kirjat on parhautta! Pitääpä pistää mieleen näitä nimiä, ois ehdottomasti kiva saada jotain ihan uudenlaista lukemista :) Tällä hetkellä luen Agatha Christien Kymmenen pientä neekeripoikaa, mutta seuraavaks voisin alottaa tuota Game of Thronesia. Kesäisin on niin ihana lukea kirjoja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on!! Kymmenen pientä neekeripoikaa on kyllä tosi hyvä ja ehdottomasti suosittelen Game of Thornesia, vaikka ne onkin aika paksuja. :-D

      Poista
  4. Ah, lukeminen - yks mun lempipuuhista kirjoittamisen ja valokuvauksen ohella ♥ ...tosin oon lukenut "vaan" kaikki Harry Potterit (suomeksi ja kolme ekaa enkuksi), kaikki Narniat, sellaisen scifi-kirjasarjan kuin Animorphs, Nälkäpeli-sarjan (joka oli mulle pettymys...), Taru Sormusten Herrasta-sarjan (joka oli mun mielestä aika tylsä, mutta silti luin kaikki, toivoen koko ajan että se paranisi) ja sitten oon lukenut joskus sellaisen älyttömän hauskan kirjan jonka nimeä en muista, mutta sain nauraa vatsani kipeäksi sitä lukiessa XD Siinä siis oli sellainen idea että pikkupissis kirjoitti päiväkirjaa, ja lukija luki sitä päiväkirjaa siinä. :D Sekin kyllä oli sarja, mutta oon lukenut sieltä keskeltä vaan yhden niistä, enkä enää muista kirjan nimeä enkä sitä missä se mahtaisi olla :c

    Mua aina ärsyttää kun en vaan OSAA lukea kirjaa tietyssä ajassa, joskus mun lukemistahti vaatii jopa puol vuotta että saan jonkun ihan ohuenkin kirjan luettua. -.- Siksi mun on melkeen aina pakko ostaa se kirja joka kiinnostaa, ja jos kirja on pettymys niin voi voi. D:

    Mutta siis suosittelen sua lukemaan Narniat, jos et oo sitä tehnyt :D Ja jos yhtään scifikirja kiinnostaa niin kannattaa lukee myös Animorphseja jos löydät jostain :3 Harry Potteria en osaa suositella sulle, koska luulisin et oot varmaan lukenut ne (?), voi tietty olla että et oo mutta kuitenkin :D Ja sitten suosittelisin sulle vielä sitä uberhauskaa kirjaa mutta vähän vaikee suositella kun en tiiä sen nimee... :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lukeminen on parhautta! Taidan tietää mitä pikkupissis kirjaa tarkotat, koska musta tuntuu et oon itsekin lukenut ne.. :-D Itse asiassa en oo lukenut Harry Pottereita, voisin kyllä joskus lukasta ne kaikki. Eihän ne turhaan oo niin suosittuja!

      Poista
  5. Luin tuon Tilastollinen todennäköisyys kohdata se ainoa oikea -kirjan viime kesänä, ja se oli ensimmäinen kirja ikinä, mikä sai mut itkemään! En ennen tuota edes tienny, että kirjakin voi herkistää, haha! Mutta oli kyllä ehdottomasti lukemisen arvonen! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh kyllä niinkin voi vaan käydä :-D Ja se oli kyllä aika koukuttava ja hyvä kirja!

      Poista
  6. oi delirium on ihana! Omia suosikkeja on myös Paljaan taivaan alla ja sen jatko-osat, suosittelen jos tykkää vaikka Nälkäpeleistä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on! Ton sarjan oonkin lukenut, se on kans tosi hyvä! :-)

      Poista

Subscribe